Het Merk

Ons Verhaal

< >
Creatie
1890

Creatie

Maison Académie Scientifique de Beauté is opgericht door Dr. Alexandre Lamotte. Het bedrijf heeft, al meer als een eeuw, heel veel ervaring in de cosmetica. Sinds de creatie van de bekende “Princesse des Crèmes”, “Princesse des Poudres” en zeker niet te vergeten de “Rubis Pompadour”, heeft dit cosmeticahuis de wereld verbaasd doen staan.

1895

Eerste Schoonheidssalon

Ook “Académie” heeft, net zoals alle bekende huizen, haar eerste eigen schoonheidssalon in één van de meest elegante districten van Parijs in Rue Saint Honoré 376. Het instituut heeft een goede reputatie dankzij de weldoordachte uitgevoerde schoonheidsbehandelingen.

Eerste Schoonheidssalon
Hoge Beloning
1895

Hoge Beloning

Maison Académie Scientifique de Beauté werd beloond op de cosmeticabeurs in Dublin in 1895. In Parijs in 1897, in 1898 en 1900 en in Londen in 1909. Het merk wordt wereldwijd erkend!

1920

De Eerste Schoonheidsmassages

Académie Scientifique de Beauté ontwikkelt een heel nieuw principe voor de schoonheidsverzorging van de vrouw. Dit boek omvat verschillende schoonheidsmassages (manueel, trillingen, inductie, pneumatische massages…) voorgesteld door het merk.

De Eerste Schoonheidsmassages
Overdracht
1926

Overdracht

Georges Gay, spirituele zoon van Alexandre Lamotte, is een apotheker. Hij neemt het roer over bij Maison Académie Scientifique de Beauté. Sindsdien wordt de ziel van het merk overgedragen van generatie op generatie.

1928

Eerste school voor schoonheidsspecialisten

Georges Gay creëert en start de eerste Franse school voor schoonheidsverzorging in Rue Saint Honoré 376 te Parijs om zijn kennis te kunnen overbrengen, om schoonheidsspecialistes te kunnen leren hoe ze een huiddiagnose moeten opstellen en om hen te leren de juiste producten voor te schrijven. De Schoonheidsschool zal één van de meest beroemde in Parijs worden en de leerlingen met een diploma van “Académie” worden het meest gevraagd.

Eerste school voor schoonheidsspecialisten
Literair Werk
1929

Literair Werk

Georges Gay ontwikkelt een echte schoonheidscultuur met een wetenschappelijke benadering. Hij publiceert: "Du Culte de la Beauté ", "Hygiène et Beauté" en daarna "Précieux Conseils de Beauté" waarin hij haarfijn uitlegt wat te doen met de huid afhankelijk van leeftijd en huidtype. Zijn motto is: “Gebruik enkel producten van de hoogste kwaliteit, werk enkel met de beste schoonheidsspecialistes”.

1930

In de media

In Vogue Magazine, editie Juni 1930, staat een mooie advertentie van Académie Scientifique de Beauté van drie verschillende behandelingen met hun prijs en uitleg afhankelijk van het huidtype. Dit was heel vernieuwend voor die tijd.

In de media
Gouden Medaille
1931

Gouden Medaille

Académie Scientifique de Beauté neemt deel aan de International Colonial Exhibition in Parijs: er kwamen 8 miljoen bezoekers gedurende 6 maanden. De stand van Académie was gebouwd in de stijl van het Angkor Paleis en heeft een gouden medaille gekregen van de gouverneur die de pracht en praal van dit artistieke paviljoen erg mooi vond.

1933

Film- en Theatersterren

De populairste vrouwen van die tijd zoals de bekende actrices, Michèle Morgan, Marie Bell, Sim Viva of Marie Glory gebruikten Académie. Sommige “Gastenboeken” tonen de loyaliteit van deze sterren aan het merk.

Film- en Theatersterren
Actieve Hormonen in dienst van de Schoonheid
1934

Actieve Hormonen in dienst van de Schoonheid

Na een grondige studie van Brown Sequard en Voronof’s wetenschappelijk werk, creëerde Georges Gay de “Vivormones”. Dit zijn ampullen die actieve hormonen bevatten. Dit werd aangebracht op de huid om zo de celvernieuwing te bevorderen (eerste cosmetisch preparaat ooit ontwikkeld van dit type). Hij produceerde eveneens “Hormonyl” crème. Deze crème was om te gebruiken in de tweede fase om de doeltreffendheid te verhogen.

1936

Eerste Wereldpatent

Een belangrijk jaar in de internationale cosmetica-industrie, vooral voor Maison Académie Scientifique de Beauté. Voor de eerste keer wordt collageen geïntegreerd in een huidverzorgingsformule. Een ontdekking waar iedereen het over heeft. Académie heeft hiervoor wereldwijd een patent. Dit is de start van de pioniersgeest van het laboratorium.

Eerste Wereldpatent
Eerste Zonneverzorging
1949

Eerste Zonneverzorging

Lancering van de eerste zonneverzorgingsproducten “Bronzécran Sunscreen Cream” gevolgd door “Bronzécran sunscreen Fluid”. Deze producten geven de huid een optimale bescherming en bevorderen het bruiningsproces tegelijkertijd.

1952

Eerste Hydraterende Foundation

Lancering van “Cover Cream” in verschillende tinten. Een verbazingwekkende foundation die de huid niet uitdroogt zoals de bekende “pancakes” die op dat moment wereldwijd veel gebruikt worden. Het geeft de huid een mooie dekking en is ook geschikt voor jonge mensen om kleine onzuiverheden te camoufleren (littekentjes, roodheden, verwijde poriën, acne, …).

Eerste Hydraterende Foundation
Een Merk met een gevoel voor dynamiek.
1953

Een Merk met een gevoel voor dynamiek.

Gérard Gay, zoon van Georges Gay, en ook apotheker neemt het management over van Maison Académie Scientifique de Beauté. Zijn bedrijfsvoering is gebaseerd op vernieuwing en dynamiek om zo van Académie een bekend cosmeticabedrijf te maken.

1954

Hydraderm

Lancering van de bekende crème "Hydraderm". Een moderne naam die voor zichzelf spreekt.

Hydraderm
De eerste getinte zelfbruinende lotion ter wereld.
1960

De eerste getinte zelfbruinende lotion ter wereld.

“Bronz’ Express Lotion Teintée” is een cult-product en de best-seller van het merk. Het succes hiervan is te danken aan zijn unieke en onveranderde formule sinds zijn lancering. De eerste zelfbruinende lotion op de markt die de huid een natuurlijke bruine teint geeft in slechts enkele uren! Dankzij zijn getinte kleur heeft u geen ongewenste strepen meer. Tot op heden wordt er wereldwijd nog steeds een lotion per minuut verkocht.

1969

De eerste behandeling voor de ultra-gevoelige huid.

Lancering van de lijn “Hypo-Allergeen”. In die tijd was het de enige schoonheidsbehandeling voor de ultra gevoelige huid die zijn beloften ook kon waarmaken. In het hart van de verschillende formules zit het actief ingrediënt “Hypo Allergique”. Dit werkt verzachtend, ontstekingsremmend en kalmerend. Een van de producten is de “Crème Nourrissante” waarbij voor de eerste keer RNA (ribonucleïnezuur) gebruikt wordt dat de vorming van rimpels vertraagt en de huid revitaliseert. Tegenwoordig is “Sève Miracle” nog steeds één van de best verkopende producten. Het is gepatenteerd (Patent n° 6-924-981) net zoals het eerste product met collageen.

De eerste behandeling voor de ultra-gevoelige huid.
Familie continuïteit
1973

Familie continuïteit

Als gevolg van het vroege overlijden van Gérard Gay, beslist zijn vrouw Emma, die twee kleine kinderen heeft, om Maison Académie Scientifique de Beauté verder te runnen. Zij houdt de waarden en filosofie van het merk nauwlettend in het oog dankzij haar pioniersgeest. Zij is ook de eerste die jojoba-olie verwerkt in de formules, een ingrediënt dat zeer bekend is in de plantenwereld door zijn buitengewone eigenschappen.

1981

Generatie na generatie

De dochter van Gérard Gay, Laurence, komt voor Maison Académie Scientifique de Beauté werken als directeur inkoop. Verschillende jaren later, komt ook haar man, Christophe Therme, voor het huis werken en werkt actief mee aan de buitenlandse ontwikkeling van het merk. Tegenwoordig is Académie in 67 landen vertegenwoordigd.

Generatie na generatie
Beauty Power 4
1988

Beauty Power 4

Académie is een modern pioniersbedrijf dat het revolutionaire concept genaamd “Beauty Quadrant” lanceert, 4 producten gecombineerd in een pot die verdeeld zijn over vier gelijke delen. 4 aanvullende, essentiële en doeltreffende verzorgingen om de eerste tekenen van huidveroudering tegen te gaan.

1993

Anti Huidveroudering

Een zeer belangrijk jaar door de lancering van de ultra geavanceerde anti-huidverouderingslijn genaamd “Scientifique System”. De laboratoria van Académie zijn erg trots op deze creatie met een wonderbaarlijke formulering. De producten van deze lijn zijn het hoogst geconcentreerd aan actieve ingrediënten in de markt op dat moment. De resultaten zijn verbluffend. Een onmiskenbaar succes!

Anti Huidveroudering
Quintessence d'Hydratation/ Hoofdzakelijk hydratatie
2000

Quintessence d'Hydratation/ Hoofdzakelijk hydratatie

In het begin was er de crème “Hydraderm”. Daarna werd de lijn “100% Hydraderm” gecreëerd met een 3-fase-werking: onmiddellijke hydratatie, langdurige hydratatie en anti-dehydratatie. Académie is het eerste bedrijf dat water uit elke formule vervangt door 100% natuurlijk water: origineel appelwater wat een grote verwantschap heeft met de huid. Een aantal producten uit de "Hydraderm-lijn" bestaan nog steeds. Wat dacht u van de Fluide Léger, Crème Vélouteé, Crème Onctueuse en Crème Riche?

2006

100% voor de Man

Na de lancering van de eerste crème na het scheren voor de man in de jaren ’30, heeft Académie Scientifique de Beauté een complete lijn ontwikkeld in 2006 speciaal voor de mannenhuid: “Académie Homme”. Producten voor mannen om te scheren en om de huid goed te kunnen verzorgen.

100% voor de Man
Eerste Filiaal
2008

Eerste Filiaal

Het eerste filiaal in Duitsland. Een belangrijk signaal van de dynamiek van Académie in één van de meest belangrijke cosmeticamarkten van Europa.

2009

Dermo-Cosmetische Expertbehandelingen

Lancering van de “Derm Acte” lijn. Een ontmoeting tussen twee werelden: dermatologie en cosmetologie. Het zijn echte cosmeceuticals. Elk product is geformuleerd met als basis een krachtig actief ingrediënt dat erg bekend is bij medici (o.a. hyaluronzuur, collageen, glycolzuur, salicylzuur…) Dit draagt bij tot het optimale resultaat en doeltreffende verzorging van de huid.

Dermo-Cosmetische Expertbehandelingen
2011

De Vierde Generatie

Cyrille Therme en Jennifer Weinfeld, de achterkleinkinderen van Georges Gay, werken inmiddels ook bij Académie Scientifique de Beauté als Export Manager en Strategisch Marketing Manager.

2012

Een Wetenschappelijke Doorbraak

Na verschillende jaren van onderzoek en ontwikkeling biedt het Laboratorium Académie een “nieuwe generatie” anti-huidverouderingserum: “Formule Merveilleuse”. Het geheim? Een wetenschappelijke doorbraak: een unieke, verbazingwekkende cocktail die maar liefst 57 ingrediënten bevat. Een product dat zeer hoog geconcentreerd is in werkstoffen tot 41,7% ! Een cosmetische revolutie die de huid erg zal veranderen en hierdoor buitengewone resultaten oplevert.

Een Wetenschappelijke Doorbraak
2013

Een nieuwe fabriek en nieuwe laboratoria

Dankzij de toenemende ontwikkelingen heeft Académie de mogelijkheid te investeren in nieuw hoogtechnologisch apparatuur en kan daardoor voldoen aan de hoogste kwaliteitsstandaard: de ISO 22 716 norm. Dit is een certificaat dat een goed productieproces garandeert.

2015

125ste verjaardag

Een limited edition voor de 125ste verjaardag van Académie Scientifique de Beauté. De heruitgave van "Princesse des Crèmes", is een symbolische uitgave. Het toont het verbazingwekkende zeldzame en authentieke verhaal van een familiebedrijf door de jaren, de decennia en de eeuwen heen.

125ste verjaardag